Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /web/htdocs4/fitmomcz/home/www/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2722

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /web/htdocs4/fitmomcz/home/www/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2726

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /web/htdocs4/fitmomcz/home/www/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3624
Pomoc při problémech s otěhotněním – Fit Mom

Pomoc při problémech s otěhotněním

Snažíte se o miminko a nedaří se vám? Chcete udělat něco navíc proto, abyste podpořili šance na otěhotnění přirozenou cestou ještě předtím, než se rozhodnete pro hormonální stimulaci nebo umělé oplodnění (popř. chcete jednotlivé metody zkombinovat)?

Velkou roli při problémech s otěhotněním může hrát stres, nevhodný životní styl, nadváha, nedostatek pohybu a špatná životospráva. Se všemi těmito aspekty Vám mohu poradit a pomoci. Preferuji přitom pracovat s oběma partnery, šance na otěhotnění se tím zvyšují.

V případě zájmu o kompletní nabídku služeb nabízených v rámci programu POMOCI PŘI PROBLÉMECH S OTĚHOTNĚNÍM využijte zvýhodněný balíček služeb PODPORA TĚHOTENSTVÍ

Na čem můžeme společně pracovat?

ÚPRAVA ŽIVOTOSPRÁVY

Úprava životosprávy v sobě zahrnuje postupné kroky vedoucí k celkové změně životního stylu, omezení sedavého způsobu života prostřednictvím pravidelného pohybu, odstranění zlozvyků (alkohol, kouření aj.) a eliminaci nadměrného stresu. Důraz je přitom kladen i na kvalitní spánek a dostatek regenerace.

S celkovou změnou životního stylu vám mohu pomoci v rámci pravidelných KONZULTACÍ více zde, prostřednictvím pravidelného CVIČENÍ, jehož součástí je v případě potřeby i nácvik vhodných relaxačních technik více zde  a díky úpravě jídelníčku a stravovacích zvyklostí v rámci služby VÝŽIVA více zde.

ZMĚNA STRAVOVACÍCH NÁVYKŮ A ÚPRAVA JÍDELNÍČKU

V případě problémů s otěhotněním je třeba zaměřit pozornost na změnu jídelníčku. Strava by měla být pestrá, bohatá na ovoce a zeleninu. Různé diety a jednostranně zaměřená strava nejsou žádoucí. Kromě toho je třeba snažit se maximálně omezit alkohol a zajistit tělu dostatečný příjem vitaminů a minerálů. Ženy by se měly zaměřit na dostatečný příjem kyseliny listové, která spolu s komplexem vitaminů B, zejména B2, B6 a B12, pomáhá zlepšit podmínky pro vyvíjející se zárodek. Zároveň tyto látky mají schopnost snížit riziko vzniku vrozených vad, především rozštěpu páteře a centrálního nervového systému.

Muži by se pak měli zaměřit na konzumaci většího množství selenu, zinku a dalších antioxidantů. Uvedené vitamíny a minerály mají pozitivní vliv na tvorbu a vývoj spermií. Je přitom ale nutné pamatovat na to, že dozrávání spermií trvá přes dva měsíce. Krátkodobé užívání vitaminů a minerálů či pouze dočasná změna životosprávy proto nepřináší výraznější změny k lepšímu.

Výživové poradenství a úpravu jídelníčku při problémech s otěhotněním vám nabízím v rámci služeb VÝŽIVA více zde.

ÚPRAVA HMOTNOSTI

Tělesná hmotnost budoucí maminky je velmi důležitá vzhledem k tomu, že přímo ovlivňuje její schopnost otěhotnět. Následně má vliv i na průběh celého těhotenství. Jak extrémně nízká hmotnost, tak i obezita proto mohou být jedním z limitujících faktorů při snaze o početí. V obou případech totiž dochází k narušení hormonální rovnováhy v těle ženy.
Je třeba si uvědomit, že podváha, a stejně tak i příliš nízké procento podkožního tuku, významně snižuje produkci estrogenu, hormonu, který ovlivňuje reprodukční cyklus. Extrémně nízká tělesná hmotnost může vést i k úplnému vymizení menstruace a ztrátě plodnosti.

Stejně tak nežádoucí je i příliš vysoká váha a nadbytek tělesného tuku. Díky nadměrné hmotnosti se naopak produkce estrogenu zvyšuje, a to natolik, že dochází k potlačování zrání vajíček (podobně jako je tomu u antikoncepce). Obezita proto představuje poměrně výraznou překážku při snaze o otěhotnění.

Nadměrná hmotnost ovšem neovlivňuje pouze ženskou, ale i mužskou plodnost. Má totiž vliv na množství a kvalitu spermií, ale také na jejich pohyblivost.

Pokud vás zajímá, jak jste na tom s váhou vy, doporučuji nechat se změřit na bioimepančním přístroji Inbody 270  více zde.

Pokud potřebujete poradit a pomoci s úpravou vaší hmotnosti, využijte služeb VÝŽIVA více zde  a CVIČENÍ  více zde.

POHYBOVÁ AKTIVITA

Sedavý způsob života a nedostatek pohybu jsou dalšími faktory, které mohou negativně ovlivnit snahu o početí. Proto je vhodné začít s pravidelnou pohybovou aktivitou. Cvičení by ovšem nemělo být příliš náročné a intenzivní. To totiž může organismus ženy nadměrně vyčerpat a následně vést k problémům s otěhotněním.

Cvičení by naopak mělo směřovat k celkové harmonizaci těla a odstranění případných svalových dysbalancí či nevhodných pohybových stereotypů. Je-li třeba upravit hmotnost, pak by tato změna měla probíhat pomalu a pozvolna. Drastické hubnutí není žádoucí.

Na dostatek pohybu by neměl zapomínat ani partner budoucí maminky. Má-li problém s hmotností, cvičení mu bude dobrým pomocníkem. Pravidelný pohyb také pomůže navýšit množství spermií a zlepšit jejich kvalitu a pohyblivost.

V případě, že nevíte jak na to a chtěli byste poradit, využijte možnosti individuálního cvičení pod dohledem, popř. sestavení tréninkového plánu na míru v rámci služby CVIČENÍ vice zde.

METODA LUDMILY MOJŽÍŠOVÉ A TECHNIKY ZAMĚŘENÉ NA PRÁCI S PÁNEVNÍM DNEM

Kromě toho, že sedavý způsob života spolu s nedostatečným pohybem vede k problémům s narůstající hmotností, může se podílet i na nevyváženosti svalů pánevního dna. Tato svalová dysbalance spolu se sníženou mobilitou pánve může mít za následek zhoršenou funkci reprodukčních orgánů jak u žen, tak i u mužů.

Jednou z prvních, kdo se o této souvislosti zmínil, byla Ludmila Mojžíšová. Ta následně vypracovala celý soubor cvičení a technik, s jejíchž pomocí lze poměrně dobře řešit funkční sterilitu u obou partnerů.

Kromě tohoto cvičení lze využít i řady dalších metod a technik (např. z konceptu Spiraldynamik nebo DNS), prostřednictvím kterých se dá vhodnou manipulací a cvičením zlepšit celková mobilita pánve a zvýšit prokrvení orgánů v dané oblasti.

Kromě toho je třeba zaměřit pozornost i na nácvik držení těla, trupovou stabilizaci a správný dechový stereotyp. To vše může také vhodně podpořit snahu o početí.

Pokud si nejste jisti, zda se problematika pánve a pánevního dna netýká i vás, popř. byste chtěli svou snahu o miminko vhodně podpořit výše uvedenými cviky, využijte služeb CVIČENÍ  více zde.

ODSTRAŇOVÁNÍ STRESU POMOCÍ RELAXAČNÍCH A DECHOVÝCH CVIČENÍ

Pokud se dlouhodobě snažíte o miminko a nedaří se vám to, stává se pro vás i vašeho partnera tato situace poměrně stresující a dostáváte se postupně do začarovaného kruhu, ze kterého se špatně hledá cesta ven. Nastává totiž kolotoč počítání plodných a neplodných dnů, zkoušení různých zaručených rad, do toho přichází řada nepříjemných lékařských vyšetření. Sex se stává spíše povinností než zábavou. Celá situace takto vytváří stupňující se napětí mezi vámi a partnerem. Bohužel tento stres vaší snaze o početí nijak nepřidá, spíše naopak. Stres totiž obecně patří mezi faktory negativně ovlivňující plodnost.

Ale co s tím? Jak se stresem úspěšně bojovat? První možností je snažit se stresové faktory eliminovat na minimum. V tomto případě to ovšem není dost dobře možné. Na místě je proto naučit se alespoň částečně stres odbourávat a regulovat jeho dopady na váš organismus. K tomu dobře poslouží různá dechová cvičení a relaxační techniky (např. vědomé dýchání, autogenní trénink aj.), která vás v případě zájmu naučím v rámci individuálních cvičebních lekcí. Bližší informace naleznete v sekci CVIČENÍ více zde.

Moderní doba, rychlé pracovní tempo, důraz na výkon a výsledky nás odvádí pryč od vnímání vlastního těla. Mým cílem je proto návrat k přirozenosti, důraz na respektování vlastního těla a lepší vnímání jeho signálů. Myslím si, že každé tělo má klíč k sebeuzdravení. Pojďme ho společně najít!

V průběhu naší spolupráce se přitom budu snažit o maximálně individuální přístup s využitím mých dlouholetých zkušeností, ale i za pomoci nejmodernějších vědeckých poznatků. To vše ve spolupráci s týmem lékařů a specialistů působících v daném oboru.

V případě zájmu o kompletní nabídku služeb nabízených v rámci programu POMOCI PŘI PROBLÉMECH S OTĚHOTNĚNÍM využijte zvýhodněný balíček služeb PODPORA TĚHOTENSTVÍ

Co by vás ještě mohlo zajímat?

Doporučení pro ženy:
Mít sex je jistě příjemná věc. Ale ani během ovulace není nezbytně nutné, abyste to se sexem přeháněli. Spíš než na kvantitu se soustřeďte na kvalitu. Pamatujte na to, že spermie dokáží přežít až 72 hodin. Takže klidně můžete otěhotnět až druhý či třetí den po styku. Zbytečně se proto nestresujte tím, že se vám zrovna nedaří otěhotnět. Prostě si sex užívejte a věřte tomu, že až nastane ta správná chvíle, miminko se zadaří. Čím více budete uvolněná, tím spíš máte jistotu, že se oplodnění podaří.

Doporučení pro muže:
Myslete na to, že spermiím nedělá dobře upnuté oblečení, neprodyšné spodní prádlo a horká vana či vířivka. Stejně tak by si měli dát pozor na dlouhodobé pokládání notebooku do klína. Nadměrné teplo a přehřívání varlat totiž vede ke snížené kvalitě spermatu – a to jak z hlediska množství spermií, tak jejich pohyblivosti.